esmaspäev, 24. august 2015

Saaremaa Rannapidu 2015 - Shanon, Tanel Padar & The Sun!

Saaremaa Rannapidu on üks suuremaid muusika suveüritusi Saaremaal, mis toob tavaliselt Saaremaale tuhandeid noori ja paneb praamiliikluse antud nädalavahetuseks umbe!

Foto: Saaremaa Rannapidu FB

Saarlasena peaks mul olema piinlik tunnistada, et ei ole ise varem Saaremaa Rannapeol käinud, aga sel aastal olin sel ajal Saaremaal, mul olid mandrilt sõbrad külas, kes selleks ürituseks saarde seiklema tulid ja ma ise soovisin kuulama minna Shanonit ja Tanel Padar & The Suni ning seetõttu leidsin end reede õhtul koos tuhandete teistega Mändjala rannas. Esinejaid oli teisigi, aga see postitus siin keskendub ülalnimetatud kahele artistile.

Siin siis väike ülevaade Saaremaa Rannapeo esimesest õhtust.

Üritus: Saaremaa Rannapidu
Asukoht: Mändjala rand, Saaremaa
Kuupäev: 10. - 11. juuli 2015
Žanr: Muusika, rokk, üritus
Esinejad: Shanon, Tanel Padar & The Sun
Millal nähtud: 10. juuli 2015
Minu hinnang:
Üritus: 3
Shanon: 5
Tanel Padar & The Sun: 5

Kohale jõudes ja enne Shanoni ja Tanel Padar & The Suni esinemist oli mul natuke aega, et ringi vaadata ja tervet üritust ise kogeda. Rahvast oli päris palju ja Mändjala randa oli ülesse seatud suur telk DJ-de jaoks, suur lava, kus esinesid peaesinejatest artistid, mõned söögi- ja joogikohad. Süüa ja juua oli piisavalt, ka kella 3 ajal hommikul oli võimalik endale söögipoolist hankida.

Ühe esimese asjana, mis mulle juba piirkonda sisenedes silma hakkas, oli üritusel osalejate keskmine vanus. Kindlasti oli osalejate ja ürituse nautijate seas ka vanemat seltskonda, aga ma usun, et suurem osa inimestest jäi raudselt alla 25 aastaste hulka. Eks Saaremaa Rannapidu ongi eelkõige noorteüritus ja sihtrühmaks just noored vanuses 18-21, Kindlalt võin öelda, et mu enda vanuseid (tsipa üle neljakümneseid) oli üritusel väga vähe, mõned üksikud. Ühest küljest on kahju, et vanem publik Rannapeol ei osale, sest muusikavalik oli Rannapeol korralik. Teisest küljest saan ma sellest ka aru ja kohe seletan, et miks ma seda mõistan, miks üle kolmekümnesed seda üritust ei külasta. Mina ise läksin üritusele muusikat kuulama ja kogema ja ma väidan siinkohal julgelt, et enamus minuvanused sooviksid teha sama. Kuna suvisesel Saaremaal ja ka Eestimaal on hulgaliselt võimalusi kuulata programmis olevaid enamus artiste ka väheke intiimsemas ja mõnusamas õhkkonnas, siis ma usun, et minuvanused just selliseid kontserte massiüritustele ka eelistavad. Noored on kohal peo ja melu ja seltskonna ja sõpruskonna pärast. Ja see on ka mõistetav.

Juba reedel praamiga Saaremaale sõites oli pool praami (rääkimata praamijärjekorrast) umbjoobes rannapidulisi täis ja selleks ajaks kui üritus hilisõhtul peale hakkas, olid osad kangemad mehed juba nähtavasti kas ära kukkunud või siis vahepeal maganud ja end jälle jalule saanud. Telkla piirkond oli kahtlemata melu täis juba õhtupoolikul ja õhtuks olid paljud külalised vines, et mitte öelda purjus. Vaatamata sellele ei näinud ma pealt ühtegi ebameeldivat intsidenti õhtu ja öö jooksul, nii et turva töötas üritusel kenasti või siis oli purjus noortel piisavalt nutikad kaaslased või enesekontrolli, et asi üle käte ei läinud. Alkoholi oli ohtralt ja seda tarbiti ohtralt, aga otseselt ebameeldivaid kogemusi mul endal isiklikult ei olnud.

Kui paduvihma sadama hakkas, oli piirkonnas piisavalt palju kohti, kuhu varjuda, et päris märjaks ei saaks ja õnneks kestis sadu suhteliselt lühikest aega. Mina oma kaaskonnaga lahutasime sel ajal hea muusika saatel meelt telgis tantsides. See oli super, et see telk seal oli, sest esiteks sai sinna varjuda ja teiseks oli võimalik ennast soojaks tantsida.

Teenindusest. Mändjala kämpingu teenindajad olid head. Ja kui ma ütlen head, siis mõtlen ma sellega seda, et nad olid kiired ja oskasid ringi käia ka joobes klientidega, kellest osad arvasid, et nad peavad järjekorras ette trügima või valju häälega karjudes enne teisi oma õlled kätte saama. Need kodanikud pandi päris kiirelt teenindajate poolt humoorikalt paika. See mulle meeldis.

Foto: Saaremaa Rannapidu FB

Üks asi,mis veel silma jäi ja mis häiris, olid välitualetid. Tualettidel endal polnud häda midagi, aga tundus, et neid oli mõistlik kasutada sel ajal, kui bändid laval olid, sest siis ei olnud hulle järjekordi. Niipea, kui üks bänd lõpetas ja enne kui järgmine alustas, siis tekkisid päris pikad järjekorrad. Osadel tualettidel ei saanud uksi korralikult kinni panna seestpoolt, nii et paljudel inimestel seisid "valvurid" ukse taga, et keegi häda ajamise ajal uksest sisse ei tungiks.

Mis mulle meeldis, oli see, et terve piirkond, ka mere poolt, oli piiratud. Eriti hea meel oli mul näha, et ka merepoolne rand oli lintidega märgistatud, et keegi purjus peaga merre mehetegusid tegema ei läheks. Ei ole ju vaja, et keegi jahedasse merevette joobes olekus suplema läheks.

Üldiselt oli täitsa põnev ja talutav üritus. Mändjala rand ja Mändjala kämping on suurepärane koht, kus selliseid üritusi korraldada. Esiteks, Mändjala rand minu arvates Eesti üks ilusamaid randasid, meri iseenesest andis tervele üritusele kauni ja romantilise tausta. Teiseks, muusikaline programm mulle meeldis! Me lahkusime natuke enne kella 4 öösel ja siis oli veel päris suur melu ümberringi. Isenesest oli mul hea meel, et ise ära käisin ja kogesin. Aitäh korraldajatele!



Aga ükski pidu ei möödu hea muusikata ja see toobki mu muusikaelamuste juurde. Alustan Shanonist.

Üritus: Saaremaa Rannapidu
Esineja: Shanon
Asukoht: Mändjala rand, Saaremaa
Žanr: Muusika, rokk
Millal nähtud: 10. juuli 2015
Minu hinnang: 5
Foto: Saaremaa Rannapidu FB

Shanon oli üheks põhjuseks, miks ma Rannapeole tahtsin minna. Ma olen bändi muusikat kuulanud selle algusajast peale, olen ennast kursis hoidnud nende tegemistega, aga pole neid varem kunagi live's näinud. Minu uudishimu oli suur, et kas nad on tegelikkuses ka nii head, kui nad salvestatuna kõlavad. Olid! Tõsiselt head olid!

Niipea, kui esimesed kitarrihelid kõlasid ja kui solist Taavi Immato oma suu lahti tegi ja laulma hakkas, hoidis bänd publikut nagu peo peal. Rahvas rokkis ja ja laulis ennast tagasi hoidmata kaasa. Mina nende hulgas, sest bändi lavaline kohalolek tegi pea võimatuks mitte kaasa elada, tantsida ja laulda. Vaatamata sellele, et Shanoni täheteee algas 2008. aastal (loodi kitarristi Janik Hariku poolt 2007), on nende muusikat kriitikute ja kuulajate poolt kõvasti kiidetud ja premeeritud ja nad on igasugu auhindu võitnud ja minu arvates asja eest, sest üks hitt tuli teise järgi ja selle tunni aja jooksul, mil nad laval olid, ei jõudnud nad kõiki oma tuntumaid laule esitadagi. Muidugi, need kõige-kõige-kõige tuntumad kõlasid omas headuses, mängiti nii varasemast repertuaarist pärit lugusid nagu "Üksinda", "Draama", "Lumekuninganna", kui ka hilisemaid hitte nagu "Tuhat ja üks ööd", "Kukub täht" ja "Jäätunud jäljed".

Publik võttis Shanoni väga hästi vastu ja minu arvates olid nad laval vinged! Taavi Immato on omapäraselt hea vokaaliga ja terve bändi muusikaline esitlus ja lavaline olek oli selline nagu üks tõeliselt hea rokkmuusika peabki olema. Mulle meeldis ja juba nende esinemise ajal olin suutnud oma hääle kähedaks laulda! Emotsioonid olid mul igatahes laes!



Üritus: Saaremaa Rannapidu
Esineja: Tanel Padar & The Sun
Asukoht: Mändjala rand, Saaremaa
Žanr: Muusika, rokk
Millal nähtud: 10. juuli 2015
Minu hinnang: 5

Selleks ajaks kui Tanel Padar & The Sun lavale tulid, olin ma ennast juba korralikult ülesse kütnud: tuju oli laes ja meeleolu ülev. Olime peale Shanoni esinemist ja enne The Suni lavaletulekut väikese puhkuse teinud, et olla valmis selle õhtu naelaks!

Foto: Saaremaa Rannapidu FB
Tanel Padar on minu arvates üks Eesti rokimaastiku ägedamaid ja mitmekülgsemaid artiste ja The Sun on üks parimaid live bände. Nad olid lihtsalt nii head laval ja mitte poleeritult ja tehniliselt igavalt ja steriilselt, vaid just oma eheduses ja loomulikkuses ja oma muusikat nautides. Nad oleks nagu lavale sündinud, seal ülesse kasvanud ja seal elanud. Ja eks see ju nii on ka, kui tõsisemalt rääkida. Andekad muusikud, kes ei vaja iseenesest pikemat tutvustust ja kes on võimeline tegema mitmetunnise kontserdi, mis koosneks AINULT hittidest. Nii ka see tunnike, mis läks liiga kiiresti. Küll oleks tahtnud veel mõnda nende lugu kuulda, aga aeg sai lihtsalt otsa kahjuks.

Tanel Padar & The Sun panid võimsa ja energilise punkti minu sellesuvisele Rannapeole.



Kokkuvõttes, kui järgmise aasta programm on huvitav, siis lähen kindlasti uuesti kohale!




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar