esmaspäev, 10. august 2015

Kino: "Võimatu missioon: Salajane rahvas"

Tervitus!

Ja jälle kinost!

Pealkiri: Võimatu missioon: Salajane rahvas
Originaalpealkiri: Missioon: Impossible - Rogue Nation
Režišöör: Christopher McQuarrie
Kestus: 2h 11 min
Näitlejad: Tom Cruise, Simon Pegg, Rebecca Ferguson, Jeremy Renner, Alec Baldwin
Žanr: Action
Kinodes alates: 31.07.2015
Nähtud: 01.08.2015
Minu hinnang: 4/5

pilt solariskino.ee kodulehelt
Tom Cruise'i isiklik James Bond sari on film filmilt aina kõrgemale küündinud, nii kvaliteedilt, põnevuselt kui segastelt inimoskuste piire kompivatelt trikkidelt, mida härra täitsa ise korda saadab. Käesolev film jätkab seda traditsiooni ning seekord on tõmbenumbriks Tomi lennukiäärel rippumine selle lendu tõusmise ja lennu ajal. Pole kahtlustki, mees on suurepärases vormis ja tegija, kuigi ma kahtlen natuke ka ta selges mõistuses, kuid siiski on trikk aplausi väärt.

Film oli ka seekord täis tagaajamisi, tulevahetusi, kakluseid, vaevu pääsemisi, võimatuna näivaid trikke, puänte ja kauneid ning eksootilisi tegevuspaiku. Mis mind kogu paketi juures aga häiris oli seesama, mis ka mulle pinnuks silmas James Bondi filmidega. Kogu teos oli üks suur action põmakas ning pea kõik lähtus tegelaste tegemistest, liialt vähe oli fookust nende sisemisele maailmale ning iseloomudele, seda eriti just peategelasel. Jah, ma saan aru, et seda žanri filmidel ei peagi olema inimsuhted ja emotsioonid samal tasemel kui draamadel, kuid ma tahaks hoolida tegelastest ning näha, et neis on ka rohkemat kui võimas paremhaak. Ma lihtsalt ei hoolinud Ethan Hunt tegelaskujust, jah, muidugi tahtsin ma, et ta tuleks kõigest välja võitjana ja hoidsin talle pöidlaid kuna ta oli kangelane, kuid mul oli temast täiesti ükskõik. Loomulikult ta hoolis oma sõpradest ja püüdis alati käituda õieti ning teisi kaitsta, kuid tal puudusid igasugused omapärad ja köitev iseloom. Ta oli otsekui äärmiselt efektiivne robot. Minu tähelepanu ainult suurte plahvatuste ja meisterlike põgenemistega ei hoia ning kui kontakti peategelasega ei saavutata, siis jääb filmi täielikust nautimisest hulganisti puudu. Siiski oli Ethan Hunt tunduvalt sümpaatsem ja kangelaslikuma olemisega kui James Bond.

Filmi sisust hoidis mind varvastel naistegelase kavatsused ja kord hea kord vist ikka mitte olek ning sündikaadi tõelise eesmärgi pinev lahtirullumine. Filmi tempo oli ideaalne. See kulgemine oli õnneks loogiline ja arusaadav, mitte nagu paljudes filmides, kus võib-olla, et kõik on tegelikkuses korralikult seotud ja läbi mõeldud, kuid vaatajana tunnen, et mingid seosed on puudu, arenemine ebamäärane või siis nii keeruline, et ma ei saa igast aspektist täielikult sotti ja kõiki lünki täidetud. Antud film ei tahtnud oma osava segadusse ajamisega ning vimkadega mul pead segi ajada ja näidata, et oi kui nutikad on autorid, kes vaatajatele ära tegid. Samas aga oli filmis ohtralt olukordi kus liialt suur osa oli õnnel ning seega kannatas usutavus. Peale selle oli märgatavalt silmade kinnipigistamist inimeste füüsiliste võimete ja taluvuspiiride suhtes, näiteks klohmiti üksteist ikka usinalt, kuid verd, kasvõi ninaverejookse, tuli ette haruharva. 

Füüsiliselt oli Tom Cruise igati tasemel, olgu selle tegelase iseloomuga kuidas on ning mulle siiralt meeldis, et kohe ei tekkinud mingid sunnitud kohustuslik romanss tema ja Rebecca Fergussoni tegelaskuju vahel. Temast rääkides, no vot see naine oli alles püss, tõeliselt vinge püss. Ta hoidis ka suurepäraselt ennast maailma tipu kõrval samal tasemel ja ei jäänud mitte üks teps Tomist mitte üheski aspektis alla. Simon Pegg oli tore naljanina nagu alati ning Alec Baldwin oli ootamatult samal ajal nii ohmu kui ka ohtlik. Ainuke, kelle puhul tundsin, et talle anti liialt vähe võimalusi ennast kasulikuks teha oli Jeremy Renner.

Sisust: Kui kõrgemalt poolt tuleb käsk IMF kinni panna, ei kavatse Ethan Hunt vaikselt taganeda vaid jätkab kurjamite tagumike kuumaksajamist. Hetke vaenlane on aga üks ohtlikumaid, millega siiani silmitsi seistud: Sündikaat. Kuna ametlikult on mees jooksus ning avalikult ei tohi tema tiimikaaslased teda abistada, siis tuleb olla ekstra osav, et eluohtlikus kassi-hiire mängus pahalased kahjutuks teha. Oma osa siin on ka salapärasel naisagendil ning tema eesmärkidel.

Lemmik stseen: Juhuslik kohtumine kamraadidega eri autodes keset tagaajamist.

Lemmik tsitaat: "Ma olen meie üle nii uhke."

Kokkuvõttes: Igati on ära teenitud koht tõusuteel oleva filmiseeria ridades. Kvaliteetset märulit on iga makstud euro eest ohtralt ning kuigi ma oleks oodanud ka väikest inimlikkuse elementi, on suurepärane meelelahutus garanteeritud. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar