laupäev, 27. detsember 2014

Kino: Kosmos IMAX ja "Kääbik: Viie väe lahing"

Tervitus!

See nädal sai külastatud kauaoodatud IMAX kino ning, mis film sobiks avapauguks paremini kui "Kääbiku" triloogia viimane film.

Asukoht: Kosmos IMAX
Aadress: Pärnu mnt 45
Link: http://kinokosmos.ee/
Minu hinnang: 4/5

Nostalgia ja mälestused millised! Kunagi noorena sai pidevalt ainult Kosmose kinos käidud ning mul on ülihea meel, et kunagine lapsepõlve külastuspaik on välimuselt ja sisemuse disainilt pea muutumatu. Tehnika ja uuenduste poolest on aga kino kogemus võimas ja sisemus viimane sõna.

Esiruumid: Piletikassa oli seal kus ta alati on olnud ning selle ette on tehtud ka snäkipood, kust saab siis kõike tüüpiliselt söödavat ja joodavat, mida kinokülastajad nii väga nosida armastavad. Enne kinosaali on ka kohvikulaadi paik, mille ees siis ka lauad ja toolid. Üldiselt jätavad esiruumid aga väga kõleda ja tühja mulje, värvi annaks rohkemate posterite, plakatite ja muu filmidega seotu lisamine. Samuti oleks ma õnnelikum kui oleks rohkem istekohti, näiteks diivaneid jne. Samas aga võib-olla on paljud asjad veel tulemas ning lõplik pilt avaneb veidi aja pärast.

Heli: Ma kohe patsutasin ennast õlale otsusega võtta kaasa kõrvatropid. Mul on väga tundlikud kõrvad ja tugevad helid võivad olemise väga ebamugavaks teha. Ja tugev see heli tõepoolest oli, isegi läbi troppide oli kohati tahtmine kõrvu katta. Samas aga oli efekt võimas, palju erinevaid helisid ründasid igalt poolt ning oli tõesti tunne, et hääled ei tule mingist kindlast kohast vaid keerlesid ümberringi.

Pilt: Kaadrisageduse rohke arvukuse näitamise kohalt ei ole vaja uuel ekraanil ka häbeneda, pilt oli terav, täpne ning tundus nagu toimuks tegevus minu silme ees, niivõrd reaalne paistis kõik. Mulle meeldis ka veel, et reaks sai valitud neljas ning, kuigi ekraan oli niigi hiigel, mõjus see eespool istudes palju võimsamalt. Oma silmanurkadest ei olnud saali nähagi, ees oli vaid laiuv film ning kohati pidi pead keerama, et ühte või teist ekraaniotsa näha koos seal toimuvaga. 3D prillid ei olnud ka enam need pisikesed kandilised, kus äärtest on näha ka kõike muud peale ekraani, vaid sellised suured ja laiad, mis katsid kogu silmavaate.

3D efekt: Filmi eelne "Under the Sea 3D" reklaam oli tõesti uskumatu, mereelukad olid nii lähedal, detailsed, erksate värvidega ja tõepärased, et kiusatus oli käsi tõsta ja püüda katsuda. Vat see oli mulle tõeline erakordne kogemus ning just seda ma IMAX kinost ootasingi! "Kääbik" ise aga sellele tasemele ei küündinud, mida ma aga ei oodanud ka ning seega see mind ei muserdanud kohe üldse.

Isted: Nahk ei ole minu jaoks kõige mugavam ja pehmem istekattematerjal ning käetoed ei olnud täielikult riidega kaetud, seega eelistan ma teiste kinode istmeid, kuid mugav oli nad igatahes.

Saali disain: Saal ei ole täis topitud istmeid, mis mulle meeldis, seega hingamisruumi oli hulganisti. Saali üldpilt oli väga stiilne. Natuke vähe ruumi tundus aga olevat istete ees liikumiseks teistest istujatest mööda või lihtsalt inimesed olid laisad oma jalgade liigutamisega ja koomale tõmbamisega. Ning kui viimast ei soovita teha, siis ei saa ma ka selle vastu midagi, et kellelegi kogemata saabastele astun. Loodan, et see "daam," kes mu peale mühatas ja vihaselt isegi siis põrnitses, kui juba omal kohal olin, ei pelga tulevikus ka oma uhkeid saapaid veidi tooli poole nihutada.

Pileti hinnad: Hinnad jäävad 7 ja 12 euro vahele, odavamad piletid on 2D filmidele, suurema hulga raha peab välja käima aga täis 3D elamuse eest.

-------------------------------------



Pealkiri: Kääbik: Viie väe lahing
Originaalpealkiri: The Hobbit: The Battle of the Five Armies
Režišöör: Peter Jackson
Näitlejad: Martin Freeman, Richard Armitage, Ian McKellan, Orlando Bloom, Evangeline
Lilly, Christopher Lee, Lee Pace, Cate Blanchett
Kestus: 2h 24 min
Žanr: Fantaasia, action, seiklus
Kinodes alates: 12.12.2014
Nähtud: 24.12.2014
Minu hinnang: 3/5


pilt kinokosmos.ee kodulehelt
Kui aus olla, siis on kogu "Kääbiku" triloogia mind veidi külmaks jätnud ning mul on selle vastu vastakad tunded. Esimene film oli sisu poolest lausa väljakannatamatu, ma vaatasin seda kodus ja ei jõudnud ära oodata millal see läbi saab, sest sellist venitamist ja mitte kuhugi viivat sisu täis toppimist mõttetustega pole ma ammu näinud. Nad ei oleks seda pidanud vähemalt üle kahe tunni venitama, lühem kestus oleks kogu loo veidi talutavamaks teinud. Teine osa oli aga tubli edasiminek ning kiirema tempo ning põnevate ning haaravate tegelaste lisamisega tundsin, et hakkab juba looma ning kahtlemata jääb see minu jaoks triloogia tipphetkeks. Seega, kui esimene osa jääb viimasele kohale ja teine esimesele, siis kolmas on selline kuldne keskmine eelnevatele. 

Kolmas osa algab sellega, et lohe Smaug on lähenemas Järvelinna ning on valmis selle tulemerre uputama. Samal ajal kui päkapikud ja Bilbo jälgivad juhtuvat ohutus kauguses äsja tagasivõidetud mäelt, püüab Bard teha kõike, et tapvat noolt Smaugi kerre lasta. Info mäe vabastamise kohta hirmsa lohe käest on aga levinud kui kulutuli ka mujale, nii vaenlaste kui ka liitlaste kõrvu, ning nüüd on vaja mäge ründajate eest kaitsta. 


Tahes tahtmata pean tunnistama, et triloogia lahtiste otsade kokkutõmbamisega ja punkti panemisega sai film suurepäraselt hakkama. Samas aga teades, et järgmised kolm filmi on veel tulemas jätkamaks lugu, siis puistati ka piisavalt vihjeid sidumaks mõlemad triloogiad. Näiteks, Legolase edasine teekond filmi lõpus. Segaseks aga jäi Gandalfi jahe suhtumine Bilbo sõrmusesse võrreldes sellega, kuidas ta "Sõrmuse vennaskonna" alguses seda vaatas. Samuti olid efektid muljetavaldavad (vähemalt ei tundunud kohati nii võltsid, kui esimeses ja teises osas teatud kohtades ning IMAX andis ikka tunduvalt kogemusele juurde), asukohad olid võimsad ja kaunid, võitlused põnevad (eriti näiteks stseenid, kus päkapikud ja haldjad koostööd tegid) ning näitlemine oli igatpidi kiiduväärt. Viimane oli minu arvates tõeline tipphetk filmis, arvestades suhteliselt kesist materjali millega töötada. Siinkohal mainiks ära Thorin'i (Richard Armitage) väljendusrikka ning haarava sisemise võitluse endaga ning Bilbo (Martin Freeman) ja Thranduil'i (Lee Pace) heitlused valikute vahel, mis on õige ja mis on lihtne.


Nüüd aspektidest, mis mulle niiväga muljet ei avaldanud. Kogu romantikaliin Taurieli ja Kili vahel ei olnud lihtsalt piisavalt usutav, sellel ei olnud kandejõudu ning see jättis kentsaka kõrvalloo mulje, mis oli filmi topitud, et naisvaatajatele ka midagi kaasaelamiseks võimaldada ning veidi värvikust filmi tuua, kõigi nende meeste sõprussuhete kõrval. Smaugi lõpp tuli üllatavalt kiirelt, ma ootasin veidi rohkem pingekruvimist nendes stseenides, väga antiklimaatiline oli. Kõige rohkem aga kurvastas mind tõsiasi, et tegelikult ei juhtunud filmis ju nii väga midagi, oli lahing, erinevate tegelaste omavaheliste ja siseste probleemidega maadlemine ning tulemus, mis kokkuvõttes ei kandnud välja kaks ja pool tundi filmi, ja põhimõtteliselt oligi kõik. Selline niigi õhukese kummi viimseni venitamise maitse jäi. Vaatajatele heideti ette kõike peale kraanikausi: trollid, mingid kahtlased suured ussid, kotkad, mingid kahtlased koletised, päkapikud, orkid, haldjad, inimesed jne jne aga see ei suutnud varjata piisava asjaliku sisu puudumist.

Lemmik stseen: Bilbo tagasi kodus.

Lemmik tsitaat: "Jätke Sauron minu mureks."

Kokkuvõttes: Kõik triloogia vead saab kokku võtta ühe põhjusega, ei ole vaja ühte suhteliselt õhukest raamatut teha kolmeks pea kolmetunnisteks filmideks ja loota, et sellest piisab. Samas aga on ju maailm, kus tegevused toimuvad suur ja lai, seega materjali ju peaks olema, isegi kui raamatust veidi kõrvale kalduda. Siiski oli tegu visuaalselt imelise meelelahutusega!




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar