kolmapäev, 22. oktoober 2014

Kino: "Kadunud"

Tervitus!

Seekord mõtteid filmist, mida ma juba mõni aeg tagasi nägin.

Pealkiri: Kadunud
Originaalpealkiri: Gone Girl
Režišöör: David Fincher
Näitlejad: Ben Affleck, Rosamund Pike, Neil Patrick Harris, Tyler Perry
Kestus: 2h 28 min
Žanr: Draama, thriller, mystery
Kinodes alates: 03.10.2014
Nähtud: 11.10.2014
Minu hinnang: 4/5

pilt Solariskino kodulehelt
Olen pikalt plaaninud lugeda raamatut, mille põhjal see film on tehtud, kuid vaatamata sellele, et igal pool järgnevad raamatule positiivsed arvustused ja kiituselaine, ei ole ma suutnud seda kätte võtta, sest sisu ei ühti kohe üldse sellega, mida mulle tavaliselt lugeda meeldib. Krimi, thriller, inimeste mõtete ja käitumise tumedam pool, õõvastavad ning häirivad stseenid, ebaõiglus, kuritahtlikkus, psychod tegelased - no ei tõmba kohe üldse. Taas on ekraniseering suurepärane alternatiiv - lühike ning tabav. Kuigi siinkohal lühike väga ei klapi, kuna film oli pea kolm tundi pikk.

See film kohutas mind - selliseid inimesi on tõesti kuskil perfektsuse katte all peidus olemas. See film ärritas mind - raske on leppida, et õiglus ei võida alati ning ebaõiglus, valed ja petmine lokkab, eriti sellistes ekstreemsustes. See film hämmastas mind - millised ärakasutajad, pahatahtlikud ja isekad inimesed võivad olla. See film kurvastas mind - kui kergesti võivad süütud ütlused, kohatu käitumine, eelarvamused, stereotüübid ning igavus panna ühiskonna nõiajahti pidama pea olematutel asjaoludel ning kui ei ole piisavalt, siis ikka midagi tähtsusetut leidub mida suureks puhuda. Nii vähe on vaja, et kedagi süüdi mõista ilma tegelike süütõenditeta, baseerudes mainele, kellegi ütlustele ning arvamustele. See film masendas mind - rutiin, tülpimus, harjumus, need on väga ohtlikud seisundid. See film pani mind tundma ennast ebamugavalt ja kaitsetult - süüdimatus, sotsiopaadid, kättemaks jne. Mitte, et kõik need asjad mind üldse oleks shokeerinud, olen realist, kuid see film suutis välja tuua nii suurel hulgal halba ja inimeste varjukülgi ning suures pildis lõi see väga trööstitu, masendava ning kurva pildi. Rahulolevana ma kinost küll ei väljunud, kuid samas ei saanud see siinkohal olla ka eesmärk.

Kõige selle kõrval tundsin ma aga ka ühte, oleneb muidugi kuidas antud olukorras võtta, mõneti positiivsemat sõnumit: naised on nutikad, osavad manipulaatorid, suudavad kohaneda ja tõmbavad meestel koti niimoodi üle pea, et viimased ei saa midagi arugi. Mulle meeldis, et naisi ei käsitletud siin filmis kui nõrku ning üdini teistest sõltuvaid.

Olles oma otsustamatuses, kas võtta raamat kätte või mitte, lugenud lühikest sisu paljastavat kokkuvõtet, siis puänt ei tulnud mulle üllatusena aga kahtlemata on tegu ikkagi väga ootamatu pöördega, mis paiskas suure osa selle hetkeni arvatu pea peale ning pani kõike hoopis teise pilguga vaatama. Üldse peab ühe olulise positiivse aspektina mainima, et lugu tervikuna (nt sisu, pöörded, süžeeliin, esitlus) oli meisterlikult kokku pandud ja läbi mõeldud, samuti oli lool hulganisti originaalsust ja selline värskuse maik juures. Lisaks suutis lõpp-lahendus mul üllatusest suu lahti jätta - no seda ma küll ei oodanud.

Ka film ise oli suurepärane toodang, nii visuaalselt, heliliselt, näitlemiselt kui kogu loodud atmosfääri pärast. Selline hallikas, sombune ning värvitud olek sobis antud kontekstiga suurepäraselt. Samuti jättis mulle hea mulje kuidas kasutati taustamuusikat ja üldse hääli ning heli, need andsid hulganisti juurde pingele ning ootusärevusele.

Eraldi peab mainima ka näitlejate tööd. Rosamund Pike oli kõhe, kananahka tekitavalt kõhe ja nii suurepärane! Ka Ben Affleck oli edukas, luues tegelaskuju, kes tekitas nii palju vastakaid tundeid: kaastunne, viha, üllatus, ärritus jne.

Kokkuvõttes: Tegu on hiilgava filmiga, kuid miks andsin hindeks ainult 4? Kohati ebaaus aga ma tunnen, et ei saa kõrgemalt hinnata kui mulle sisu, sõnum ja filmi olemus tegelikult üldse ei meeldinud. Siiski, tegu on puhta maiuspalaga neile, kes sellistest filmidest lugu peavad.

Lemmik stseen: "Sa. Vana. M*rd!"

Lemmik tsitaat: "Sa. Vana. M*rd!"


Liis

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar