laupäev, 2. mai 2015

Kino: "Tasujad: Ultroni ajastu" - Avengers: Age of Ultron

Tere!

Kauaoodatud "Tasujad: Ultroni ajastu" tänaseks vaadatud. Siin on siis muljed:

Pealkiri: Tasujad: Ultroni ajastu
Originaalpealkiri: Avengers: Age of Ultron
Lavastaja: Joss Whedon
Stsenaristid: Joss Whedon, Stan Lee (koomiks), Jack Kirby (koomiks)
Kestvus: 2 h 21 min
Žanr: Action, seiklus, ulme
Osades: Robert Downey Jr., Chris Hemsworth, Mark Ruffalo, Jeremy Renner, Chris Evans, Scarlett Johansson, James Spader jt.
Kinodes alates: 1. mai 2015
Nähtud: 1. mai 2015
Minu hinnang: 3/5

Üldiselt, ma olen Joss Whedoni loomingu suur austaja ja pean teda Hollywoodi üheks andekamaks lavastajaks ja filmiloojaks üldse, aga Tasujad ei olnud seekord kindlasti see, mida ma oleks oodanud. Ärge saage siinjuhul valesti aru, filmis oli nii märulit, romantikat, draamat, eriefekte, väga palju väga häid näitlejaid, uusi tegelaskujusid, üllatusi... aga lõppkokkuvõttes oligi seda kõike just liiga palju! Vahest on ikkagi tõsi ütlemine, et "Less is more" ehk siis vähem on rohkem. Selle filmi puhul see vähemalt nii oli.

Alustuseks siis minu kõige suurem probleem selle filmiga - ma ei saanud jutustatava loo eesmärgist aru. Tavaliselt selliste ulmefilmide ja märulifilmide puhul ongi nii, et ega nendes alati mingit suuremat pointi ei olegi, aga üldiselt Marveli filmides mingi moraal ikka on. Ja mitte ainult see, et hea võidab kurja, vaid peale selle on Marveli filmides rohkem konkreetset sisu. Selles filmis oli ka, aga kõige suuremaks nõrkuseks ja minu jaoks arusaamatumaks jäi see, et miks sai Ultronist pahalane. No ei jõudnud see minuni! Ma pean silmas just Ultroni loomist, kui Jarvis ja Ultron said üheks, et kuhu jäi siis Jarvise headus? Samas nagu hiljem selgub, on Ultronis ka Asgaardi septrumis pärinevat vääriskivi omadusi, mis peaks ka kuidagi ju Ultronit kui tegelast mõjutama. Minu jaoks oli see, et maailmas rahu tuua liiga veider põhjus selleks, et Ultron tahtis kõike elavat hävitada. Aga iseenesest on see andestatav filmile ja selle loojatele, sest võibolla on see minu isiklik probleem, et ma oleks soovinud natukene selgemat probleemipüstitust.

Samas jällegi, kui ma oleks tahtnud lihtsamini püstitatud konflikti, siis seda muud sisu filmis on rohkem kui rubla eest. Kõrvallugusid ja uusi tegelasi on nagu seeni pärast vihma ja see tegi filmi raskesti jälgitavaks. Mitte otses tähenduses, aga välja palju algatati midagi uut, mida lõpule ei viidud.

Nägime tekkivad suhet Bruce Banneri (Hulk) ja Natasha Romanoffi (Black Widdow) vahel, mis küll algas, aga mida lõpuni ei näidatud. Nägime Clint Bartoni (Hawkeye) perekonda, millest eelmevalt ei teatud midagi ja mis oli muidugi üllatuseks. Ehkki see mulle väga meeldis, siis hiljem tekkis küsimus, et miks ta pere filmi sisse toodi. Kas selleks, et tema tegelaskuju lähemalt tutvustada? Või selleks, et näidata, et ka superkangelastel on perekonnad? Sümpaatne oli see kahtlemata ja loole, kui tervikule andis ta ehk natuke inimlikumat lähenemist.

Filmis oli ka uusi tegelasi, kellest kõik said omamoodi võtmetegelased: kaksikud Maximoffid (Quicksilver ja Scarlet Witch) ja Vision, keda ma arvan, et me näeme ka järgmistes Tasujate filmides.

Näitlejate ansambel oli muidugi suurepärane: Robert Downey Jr., Chris Hemsworth, Mark Ruffalo, Jeremy Renner, Chris Evans, Scarlett Johansson, James Spader, Paul Bettalny, Samuel L. Jackson, Elizabeth Olsen, Aaron Taylor-Johnson  - kui mõelda, siis on vähestes filmides nii erakordselt palju tähti koos. Ühest küljest ei andnud nende rohkus võimalust üksikuna soleerida, aga teisalt, ükski nendest ei tulnud ka eriliselt näitlejana esile. Kahtlemata oli seal mulle, kui naisvaatajale kõvasti silmailu, mida nautida, aga ainult sellest jäi väheseks.

Kokkuvõttes, Tasujad: Ultroni ajastu on hea film, mis on vaatemänguline, tempokas ja väga sisutihe. Seda viimast on minu arvates isegi liiga palju!




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar