reede, 3. aprill 2015

Kino: "Veelausuja"

Tere ilusat nädalvahetust!

Käisin veebruari alguses vaatamas Austraalia-Türgi filmi Veelausuja. Siin on arvustus!


Pealkiri: Veelausuja
Originaalpealkiri: The Water Diviner
Režissöör/Lavastaja: Russell Crowe
Stsenaristid: Andrew Knight, Andrew Anastasios
Tootjad: Fear of God Films, Hopscotch Features, RatPac Entertainment
Kestvus: 1 h 51 min
Žanr: Draama
Osades: Russell Crowe, Jai Courtney, Olga Kurylenko, Yilmaz Erdogan, Cem Yilmaz
Kinodes alates: 06.02.2015
Nähtud: 07.02.2015
Minu hinnang: 5/5


Ma läksin tol õhtul kinno teadmata täpselt, mida ma vaadata tahan. Tegin kohapeal otsuse ja valituks osutus Veelausuja. Ma ei olnud isegi filmi treilerit näinud ja ei teadnud sellest eelnevalt midagi.

Mul on väga hea meel, et ma Veelausujat nägin. Tegemist oli filmiga, mis ei ole tüüpiline populaarne Hollywoodi peavoolufilm. Film on tehtud koostöös Austraalia ja Türgi tootjate poolt ja kajastab ühte osa Austraalia ja Türgi ühisajaloost, täpsemalt sõjast.

Tegemist on looga, mis toimub neli aastat pärast Esimest Maailmasõda ja Galliopoli lahingut. Austraalias elav farmer Joshua reisib 1919. aastal Türki, et teada saada, mis sai tema poegadest, kes osalesid Galliopoli lahingus. Oma otsingute käigus kohtub ta vastapoolel sõdinud Türgi majori Hasaniga, kes oli sõjas küll vaenlane,aga kes aitab Joshuat saades isana aru, kui oluline on Joshuale teada, mis tema poegadest saanud on.

Peale ajalooliste sündmuste kajastamist oli filmil ka romantiline liin. Lesestunud Joshua kohtub Türgis imekauni naisega, kes on oma mehe sõjas langemise tõttu Joshuasse väga vaenulikult meelestatud, Ta näeb Joshuas vaenlast. Ayshe ja Joshua leiavad esialgu ühise keele tänu Ayshe pojale.

Mulle Veelausuja väga meeldis ja seda päris mitmetel põhjustel. Esiteks, väga lahe oli tutvuda selle osaga Esimese Maailmasõjast, millest ma polnud kuulnudki. See, et türklased pidasid lahinguid Austraaliast pärit Briti sõjaväe all teenivate sõduritega, oli põnev ja ajendas mind peale filmi vaatamist tutvuma rohkem selle osaga ajaloost. Teiseks, filmi süžee oli hea. Oletatavasti põhineb see tõestisündinud lool, aga mitte see ei olnud kõige tähtsam, vaid see, kuidas arenesid filmis inimestevahelised suhted. Mulle väga meeldis, et Joshua ja major Hasani vahel arenes peale esialgseid suuri takistusi sõprussidemed. Ma nautisin ka Ayshe poja ja Joshua vahelist kiindumust ning muidugi tärkav armastus kahe inimese vahel, kes on eelnevalt elus väga palju kaotanud.

Russel Crowe oli Joshuana veenev. Samuti tegi suurepärase rolli Yilmaz Erdogan major Hasanina. Dylan Georgiades Ayshe poja Orhanina oli suur ja särav üllatus. Ma arvasin, et ta on türklane, aga tuli välja, et tegemist on väga andeka Austraaliast pärit talendiga.

Veelausuja oli vahelduseks nagu värske tuuleiil. Ootamatult hea ja teistmoodi film. Mulle väga meeldis! Hea lugu, head näitlejad ja imelilusalt filmitud.


Kenasid kinoelamusi!



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar