kolmapäev, 8. aprill 2015

Kino: "Lahkulööja sari: Mässaja"

Tervitus!

Taas kinorindelt!

Pealkiri: Lahkulööja sari: Mässaja
Originaalpealkiri: Insurgent
Režišöör: Robert Schwentke
Näitlejad: Shailene Woodley, Theo James, Ansel Elgort, Kate Winslet, Miles Teller
Kestus: 1h 59 min
Žanr: Action, sci-fi, seiklus
Kinodes alates: 20.03.2015
Nähtud: 04.04.2015
Minu hinnang: 2.5/5

pilt solariskino.ee kodulehelt
Hoiatus, arvustus sisaldab väikeseid spoilereid!

Ma avastasin ennast seda filmi vaadates igavlemast, ma ei hoolinud eriti enamus tegelastest ning mul oli suhteliselt ükskõik mis sai või ei saanud. Film jättis mind absoluutselt külmaks. See reaktsioon tuli mulle üllatusena, sest kuigi sarja esimeses filmis oli massiivselt möödapanekuid ja häirivaid faktoreid, nautisin ma seda siiski teatud määral. Ma aiman neid põhjuseid, miks antud film mu sümpaatiat ei võitnud ning enamjaolt on need samad probleemsed kohad, mis ka eelmises, kuid seekord rääkis filmi kahjuks selle millegi erilise puudus, mis mu huvi oleks köitnud ning mis mind endaga kaasa oleks haaranud ning seega ei saanud ma puudusi enam eirata.

Suuresti arvan ma, et üheks peamiseks komistuskiviks oli tõsiasi, et ma ei ole raamatuid lugenud, mis antud filmisarja aluseks on, ning seega muutus võimalik info, põhjalikkuse ja sidususe puudus tõeliseks probleemiks ning sai kahjuks saatuslikuks. Mul tekkis miljon küsimust nähtu ja tehtu kohta ning ilma tagapõhjusteta tundus mulle enamus ebaloogiline, ajuvaba ja isegi totter. Näiteks, mis tegi ja miks Tris'i nii fenomenaalseks teiste temasugustega võrreldes, miks käitus nn kõige targem fraktsioon kui kõige nõdrameelsem ja ilmselget eirav, miks lasti neil niimoodi käituda, miks on lahkulööjad nii erilised, nad on ju tegelikult tavalised inimesed (vähemalt Tris tundus olevat võrreldes tavalistega ja ka teised tutvustatud lahkulööjad) ning kõige suurem küsimärk, miks seati üles selline megamastaapne pikaajaline olukord ainult selleks, et ühte asja leida (ja mille tulem suhteliselt segane tundus, ma tõesti ei saanud aru mis siis nüüd edasi?), mida vähemalt minu loogika ütleb, et oleks saanud ka muudmoodi, jne jne. Selliseid sogaseid ja kahtlase eesmärgiga teemasid oli palju ning mulle ei loonud mõtteisse kuidagi korrektset, asjalikku ning vastuvõetavat pilti. Kes teab, äkki on raamatus ka olukord selline auguline ning nii peabki olema ja mina olen hoopis see ullike ja lollike ja ei saa ilmselgetele asjadele pihta.


Ma pole ammu enam kohanud filmi kus pea enamus tegelastest on niivõrd ebameeldivad, ebahuvitavad või siis ükskõiksust tekitavad, et mul oli ääretult raske kellelegi kaasa elada. Tris oli sisult mulle ülimalt närvidele käiv viimasel ajal väga populaarne karakteritüüp noorteromaanidest ehk siis oli ta "eriline lumehelbeke" ehk keegi keda raamat/film kinnitab ja püüab vaatajat uskuma panna, et ta on jube suur tegija ja kõigist erilisem sellepärast, et käitub nagu tema ise või siis nagu paljud teised ka käituks, kuid üldpildis jääb ta magedaks ja ei erine nii massiivselt midagi teistest õigesti näitava moraalse kompassiga julgetest inimestest. Lihtsalt olukorrad kuhu ta satub on ohtlikumad ja keerulisemad. Teised tegelased oli pinnapealsed, vastikud, pahatahtlikud, täielikud mõttetud äpud (Tris'i vend) ja mulle vastuvõetamatud ei olnud vaid Neli (Theo James) ja mingi hetk ka Peter (Miles Teller). Samuti tundus, et film oli endale meelitanud palju andekaid ja tuntud näitlejaid nagu Naomi Watts, Octavia Spencer, Ansel Elgort, ning isegi Shailene Woodley ise, kuid nende potentsiaali ei kasutatud üldse ära ning sellest oli äärmiselt kahju.


Nüüd olen ma piisavalt vingunud, kuid ei tasu arvata, et filmis ka helgemaid pooli ei leiduks. Esiteks, visuaalselt oli produkt suurepärane ning eriefektid tasemel, selgelt oli näha, et sinna loovutati suurem osa filmi kuludest. Teiseks, action-stseenid olid ka päris asjalikud ja pingeline jälgida. Kolmandaks, paljud kindlasti on minuga erimeelel, kuid taas veendusin, et antud sari on vähemalt minu jaoks palju meelepärasem ning põnevam kui "Näljamängud."


Sisust: Lahkulööjad Tris ja Neli koos kaaslastega on jooksus, põgenemaks halastamatu ning võimuahne Jeanine eest, kelle eesmärk on kõik lahkulööjad hävitada. Nad leiavad ootamatuid liitlasi ning ei puudu ka lähedaste poolne noaga selga löömine. Mis on aga Jeanine'i tõeline eesmärk ning mis saab meie kangelastest, kes püüavad teda takistada ning avastada tõde? 

Lemmik stseen: Evelyn ja Jeanine...

Lemmik tsitaat: "Kas sa arvad, et teised fraktsioonid lepivad sellega?" - "Miks? Sest sa oled nii populaarne?"


Kokkuvõttes: Minu jaoks oli sarja teine osa samm tagasi ning ilmselgelt ei ole ma õige publik   antud filmile. Iseenesest on ju tegu toreda ja paljulubava looga, kuid mina midagi eriti väljapaistvat ei kohanud ning häirivaid sisuauke oli liialt palju.




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar