neljapäev, 1. jaanuar 2015

Kino: "Exodus: Jumalad ja kuningad"

Tervitus!

Taas üks filmi arvustus!


Pealkiri: Exodus: Jumalad ja kuningad
Originaalpealkiri: Exodus: Gods and Kings
Režišöör: Ridley Scott
Näitlejad: Christian Bale, Joel Edgerton, Aaron Paul, Sigourney Weaver, Indira Varma
Kestus: 2h 30 min
Žanr: Ajalooline, draama
Kinodes alates: 19.12.2014
Nähtud: 25.12.2014
Minu hinnang: 2.5/5

pilt solariskino.ee kodulehelt
"Gladiaator" on üks väsimatuid filme, mida näidatakse tihti söögi alla ja söögi peale, kuid mida ma alati ühegi protestita vaatan ning ikka ja jälle imestan kui mõjuv, haarav ja lihtsalt suurepärane see film on. Kahjuks, ei ole aga ükski järgnev Ridlet Scott'i teos suutnud mind niivõrd pöördumatult enda poole meelitada ning "Exodus" on taas üks mägi potentsiaali, mis lõppkokkuvõttes on visuaalselt laitmatu hunnik kesisust ja pettumust.

Kogu mu mitte rahulolu koondud tegelastesse ja fakti, et mul ei olnud nende käekäigust suhteliselt sooja ega külma. Loomulikult tahan ma näha, et allasurutuid päästetakse ning orjapidajaid karistatakse, aga et film oleks kaasa kiskuv ning emotsionaalselt köitev, pean ma hoolima peategelastest, mida aga filmil saavutada ei õnnestunud. Moosese teekond, katsumused ning käekäik sarnanes lähedalt "Gladiaatori" Maximus'ele. Olles auväärt ja hinnatud mees, kes kukub kõrgelt kellegi ebaausate ja isekate motiivide pärast ning tulles tagasi igatpidi kehvemate kaartidega, suudetakse võimatut ning kuri kuningas võidetakse. Nagu ütlesin, on sužeeliin äärmiselt üks ühele "Gladiaatoriga," seega peaks siis ju film olema edukas, sest valem on juba ennast tõestanud. Siiski, Christian Bale Moosesena ei suutnud mu poolehoidu võita, ma ei tundud, et ta minuni jõudis ja mind liigutada, kas puudu oli vaevu kokkuhoitavast vihast ja pulbitsevast kättemaksusoovist nagu Maximus'el võrreldes Moosese suhteliselt külma närvi ning taktikalise lähenemisega või sellega, et Mooses motiivid ei põhinenud niiväga isiklikel kaotustel ja soovidel, kui kellegi teise tahtel, ma ei oska selgelt öelda, mis mind temast võõrandas aga selge on see, ma ei elanud talle kaasa nii palju kui oleks oodanud.

Samuti ei olnud Moosese vastand ja filmi kurikael Ramses piisavalt karismaatiline ja õõvastavalt pahatahtlik, ta jättis rohkem sellise lapseliku, privilegeeritud ja pahura teismeline mulje, kes jäeti ilma uuest iphone'ist ning selle tagajärjel tujutses, vingus ja käitus nagu jobu. Seega jäi keskne ja kandev konflikt Moosese ja Ramsese vahel väga nõrgaks (Sõnumitooja ja Moosese vaheline "vastasseis" ja vestlused olid aga kordades põnevamad ja pingelisemad). Siinkohal peab mainima ka, et mul oli väga kahju filmi kaasatud andekate ja tuntud näitlejate pärast (näiteks: Sigourney Weaver, Ben Kingsley, Aaron Paul jne), kes jäid täiesti alakasutatuks ning reaalselt ei panustanud filmi midagi ning kurb oli neid jälgida kui nipsasjakesi, niisama kaunistusi ja filmi topitud vaid nimede pärast. Näitlejatest rääkides, kogu rassi teemat ei tahaks ma aga puutumagi hakata, sest see oli juba naeruväärne, kuidas antud kontekstis enamused mitte peategelased, teenijate ja orjade rollides inimesed olid kõik mitte valged.

Mis mulle filmi juures aga äärmiselt meeldis ning, mis tõesti imeliselt välja kukkus ja samas, ma ei oodanud ka midagi vähemat, oli filmi visuaalne külg, alustades eriefektidest ja lõpetades massistseenidega. Film nägi tõesti võimas ja suursugune välja, eriti muljet avaldasid mulle kümme katku ja mere lahku ajamine ning kuidas need vaatajateni olid toodud. Kõik tundus nii reaalne ja kohutav ning kohati suutis visuaalne külg mind isegi unustama panna filmi puudused. Peaaegu.

Lemmik stseen: Kümme katku.

Lemmik tsitaat: "Kus sa olid?" "Jälgisin kuidas sa põrusid."

Kokkuvõttes: Vaatamata sellele, et film tundus oma kondikavas veidi kui "Gladiaatori" koopiana ning tegelik originaalmaterjal on ju vaieldamatult eepiline ja võimas, jäi filmis puudust vaatajaid liigutavast ja nendeni jõudvatest tunnetest ning tulemus tundus kliiniline ja emotsioonitu. Siiski pean tunnistama, et tubli üritus oli ta ikka ning ainuüksi visuaalse pidulaua pärast võiks selle linateose ära näha.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar