neljapäev, 30. oktoober 2014

#NaNoWriMo - Kõikidele, kellele meeldib kirjutada!

Tere ilusat neljapäeva!

Tänane postitus ei ole tavapärane ja ei sisalda arvustust.

Täna ma kirjutan teile kirjutamisest. Kirjutamisest? küsite. Jah, kirjutamisest! Tahan teid üles kutsuda kirjutama!

Nii mulle, kui ka Liisile meeldib kirjutada Ega me ilma selle kireta ei oleks eestikeelset blogi ette võtnudki. Harrastuskriitikud sai alguse meie huvist lugemise ja kirjutamise vastu ja me oleme juba pikka aega kahekesi pidanud ingliskeelset raamatublogi Me and Reading, kuhu vahest lisame ka mõne filmiarvustuse. Kuna oleme inglise keeles arvustusi teinud edukalt juba 4 aastat, siis eestikeelse blogi loomine ja eesti keeles kirjutamine tundus loomuliku arenguna.

Blogi pidamise üheks aluseks on kirjutamine. Seepärast tahangi teid kutsuda ühele toredale kirjutamisüritusele, kus osaleb üle maailma tuhandeid ja tuhandeid inimesi, keda seob armastus kirjasõna vastu.



NaNoWriMo on lühend inglisekeelsest National Novel Writing Month, Mis eesti keeles tähendaks "Rahvuslik romaani kirjutamise kuu". Tegemist on mittetulundusliku organisatsiooniga, kes korraldab igaaastast novembrikuist üritust, kus saavad osaleda kõik, kellele meeldib kirjutada ja on suunatud inimestele, kellel on mõtetes mõlkunud romaani kirjutamine.

Idee on NaNoWriMo-l on imelihtne - kirjutada 30 päeva jooksul 50.000 sõna. Osaleda saavad kõik ja kirjutada võib igas maailma keeles, ka meie imeilusas eesti keeles. Tegemist on kirjutamise harjutamisega ja kui esialgu tundub, et 50.000 sõna, et mis see ikka kirjutada pole, siis võin omast kogemusest öelda, et see on päris karm kogemus. Ma olen osalenud alates 2011ndast aastast ja sel aastal võtan selle väljakutse vastu neljandat korda.

Esimene aasta läks sõna otses mõttes aia taha. Ma ei teadnud tol ajal veel, millega tegemist ja lõppkokkuvõttes pidin tõdema, et 50.000 sõna kirjutamine ei ole niisama lihtne. See nõuab aega ja planeerimist, eriti veel, kui sul on töö ja perekond ja peale selle ka lisaks omad huvialad, mis samuti aega nõuavad. Ma olin väga ambitsioonikas ja naiivne ja 2011 aasta lõppes sellega, et ma ei jõudnud halva planeerimise ja teadmatuse tõttu praktiliselt mitte midagi kirjutada.

2012 oli edukas. 50.000 sõnast kirjutasin 43.111 sõna. 2013ndal aastal kirjutasin puhkusel viibimise tõttu 3786 sõna. Kui vaadata tagasi nendele kolmele aastale, siis minu isiklikuks eesmärgiks ei olnud romaani kirjutamine, vaid eelkõige kirjutamine ise. 43.111 sõnani jõudsin ainult tänu sellele, et ma mitte ei kirjutanud siis, kui meeleolu või/ja tuju selleks sobisid, vaid kirjutasin iga päev, vaatamata sellele, kas aega oli või ei olnud. Nii nagu päris kirjanikud. Tore oli saada sellist kogemust, et sa lihtsalt istud arvuti taha ja kirjutad. Ma õppisin sellest päris palju: kannatlikust, planeerimist, arendasin tahtejõudu, maaldesin süžee arendamise ja tegelaste loomisega. Ehkki Ernest Hemingway ütleb,et raamatu kirjutamine ei ole midagi muud kui trükimasina taha istumine ja trükkimine, siis o kirjutamine märksa keerulisem protsess.

NaNoWriMo pakub omapoolset tuge ja motivatsiooni kõikidele kirjutajatele. Nende veebikeskkonnas on mitmeid kasulikke materjale ja näpunäiteid selle kohta, kuidas kirjutada, millega arvestada, kuidas planeerida ja mis peamine, kuidas kirjutada nii, et sulle on ette antud limiteeritud tähtaeg.

NaNoWriMo leiad SIIT.

Tulge kirjutama! Pange end proovile!




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar